Close

Káva před tréninkem?

 

Máš v plánu si jít zacvičit, ale cítíš se unavený a potřebuješ nakopnout? Nebo chceš zvýšit výkon a pozornost na lekci? Tak to je kafe před tréninkem správnou volbou! 

Kofein:

Je jedním z významných doplňků stravy, které se mohou podílet na úspěchu při tréninku, potažmo výkonnosti. Kofein je xanthinový alkaloid, který stimuluje centrální nervovou soustavu a funkci srdce. Jeho působení v těle vede k lepšímu spalování tuků, oddaluje únavu, zlepšuje koncentraci a zbystřuje myšlení. Nicméně, i kofein může mít negativní účinky a to např. zrychlení srdečního tepu nebo bolest žaludku způsobenou překyselením. V tomto případě kávu před tréninkem nedoporučujeme zařazovat. Kofein má také diuretické účinky a stimuluje funkci ledvin, což znamená, že ledviny produkují více moči a tudíž se může stát, že se nám po šálku kávy bude chtít na toaletu.  

  • účinky kávy nastupují 15-20 minut po prvním doušku
  • denní příjem kofeinu by neměl přesáhnout 400mg 

Není káva jako káva..

Abychom si zbytečně nezvyšovali kalorickou hodnotu kávy, snažme se vyhout mléku a cukru. Nejenže zvyšují kalorickou hodnotu, ale také znesnadňují vstřebávání kofeinu. U pití kávy bychom neměli zapomínat na doplňování tekutin. 

Jaké kalorické hodnoty mají růzé druhy káv? 

Příklad zde.. 

Nově si můžete dát šálek kávy před tréninkem i u nás v gymu – v nabídce máme Espresso, Cafe Crema (větší presso) a Caffee (velká káva). 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *